Thursday, November 26, 2009

November 2009

Kejap je November 2009 ni nak ke penghujung dah yek.. Banyak2 bulan masihi dlm setahun aku paling suke November la.. Sebab pe?? Haa.. ni aku nak cite jap lagi.. Macam2 gak xtvt ujung mnggu aku laksanakan bulan ni.. kerja2 yang tak pernah dirancang dalam kepala pon aku layann jek.. Dalam pd tu, dlm bulan ni gak antara bulan yang memberikan saat2 indah lg kesyukuran aku pdNya.. :-

a) 091109 - Isnin
Kebetulan pulak tarikh nye dah cantik.. Dengan rasminya, cewahhh rasmi ker.. aku kongsi berita/anugerah tak ternilai yang aku terima dgn kawan2 ofis aku di JPS.. tu pon ats desakan sesorang yg x nak aku berahsia lame2 sngt :) tq friends.. tq kpd sorg kawan aku ni.. tq ats hadiah buku yg mmg sngt2 aku prlukan d saat2 ni.. mmg btol2 kezutan & surprise utk aku.. so sweet ble smpai opes PA bos aku bg aku bngkusan katenye utk aku :) b4 ni aku bkn berahsia, tp jauh d sudut hati ni trsngt la excited.. cuma risau sbb anugerah ni dah lame aku, mr hubby, kengkawans, family tnggu.. Disebabkan lame tnggu (bg aku yg nak sangat ni mmg rase tersangat la lame) aku isao gak kalo terlebih excited maybe salah 1 ujian utk aku & hubby..

Tp hingga hari ni.. Aku harap semuanye baik & terus berdoa & berharap kali ni mmg dia milik aku & mr hubby :) Syukur sangat2.. Terima kasih tak terhingga aku nak ucapkan buat family & kawan2 yang tak jemu2 doakan aku.. Moga korang terus doakan aku semoga semua nya selamat, sihat sempurna & sentiasa dalam lindungan dia.. Aminnn..
b) 171109 - Selasa
Haaa ni la yg menyebabkan aku suke sangat November ni.. My best dei maa.. Thanx a lot to my beloved friends yg menjelang kol 12mlm 17hb tu dok msg aku wish besdei.. mlm tu aku dh terlena awal sbnarnye.. tp autpmatik mata terjaga dkt2 kol 12.. ingat gak korang ek.. utk kengkawan yg wish walo dh lepas kol 12 pon.. wish pg2 17hb tu.. aku hargai sangat2x.. mmg aku tnggu pon korang wish aku kui3x kengkawan yg wish kt fs pon same.. Tq utk 1 of my bestfriend yg bg present yg mmg sngt2 aku prlukan skrng :) mmg x de gambar sbgai kenangan tp i.Allah ianya akn ttp tersemat dlm ingatan..

Alhamdulillah aku bleh bukak mate,bleh bejalan,bernafas & mcm2 lg bleh yg Dia pnjamkan kt aku smpai hr ni.. Tapi.. aku dah makin tua lerrr.. ye la takkan makin hr besdei, aku makin muda plak kan hu3x and last thn ni, sekiranya diizinkan Allah, last la aku merasa umur 20-an thn ni.. uwaaaaaa.. dulu ingat g macam ne pasaan nk akhiri zaman berumur belasan tahun... hu3x Maknenye aku ni dh makin dewasa la patutnye kan.. kui3x ase macam x matured pon ade aku ni.. hu3x nak3x bile bersam2x ngan kengkawan yg same2 pening & x bp nk centre cam aku.. Pa pe pon alhamdulillah.. TQ Allah :)

Antara kenangan besdei aku thn ni..




Sambutan @ opes.. TQ K.Ida & Jaja yg 2lun belikan kek.. Tq sinomosa yg sponser pisang grg Bkt Aman :p

Hi3x not forgotten to my beloved mr. hubby.. cedap kek ni (seperti gambar di atas) walo aku akit gg plak time ni, aku gagahkan gak mkn kek ni demi mr. hubby tersayang.. tq 4 d cake mmmuahhh :) hi3x


Sila abaikan bagaimana spegeti ni di present ats meja sbb dh lapo bangattt.. ni santapan aku, mr. hubby & eleen my adk ipar mlm tu.. ala2 celebrate la kunun.. anggap jek la tu spageti dr Secret Recipe gak hu3x

c) 141109 & 211109 - Sabtu
Ni la keje yang tak pernah terbayang aku akan wat, tapi alhamdulillah aku bejaye wat gak berkat usahasama aku & 1 of my bestfriend sape lg kalo bkn pn zana hu3x aku takkan tergerak hati wat keje ni kalo bukan ko yang beriye ajak aku temankan ko.. he3x sebenarnye aku & zana pd tarikh tu g shoot gambar org knduri kawen.. ni pon ats pelawaan opes mate zana yg julung2 kalinya mmberi offer tersebut pd zana.. Maklum la bakat zana as a photographer kat opes dia mmg dh lame dketahui umum..

Mula2 x berape confident gak nak ambik offer tu tp kiteorg take it as a challenge & new experience dlm idop kteorg.. Macam zana yg minat ambik gambar tu mmg ni la slh 1 cara nk penuhi minat dia kot, bagi aku yg bkn fanatik sngt ambik gambar tp fanatik bergambar ni.. aku ase cam mmg bende baru yg aku nk cube..

So brlangsung la hari yg ditunggu2 141409 tu hari akad nikah yg berlangsung @ Sentul.. dan 21hb majlis knduri belah pompuan di Bolton, Sri Gombak.. Yg menambahkan lagi cabaran kteorg as camerawoman adalah, pasangan pengantin ni adalah pasangan pekak dan bisu.. Korang jez imagine dgn 1st experience nk ambik gambar pengantin ni.. cene la kiteorg nk bg arahan/bgtao pengantin utk buat aksi2 tertentu kan.. Saat2 ni memang pengalaman manis utk dikenang sbb mmg kelakar & mcm x caye pon de aku dok bg bahase isyarat kt depa utk posing itu & ini..

Nasib baik la kiteorg ade print beberapa gambar pengantin utk ditunjukkan kpd pengantin tersebut utk ditiru gaya & aksi berposing tu.. Paling seronok, pasangan pengantin ni mmg sporting sngt2 & sama2 berikan kerjasama walo pun mmpunyai kekurangan diri iaitu pekak & bisu.. Mase tu aku ase, aku & zana hampir2 nk pndai bahasa isyarat dah :p Pasangan nye pon same cantik & sama padan.. geram plak aku tgk pengantin perempuan, sweet & lawaaa sangat.. macam maya karin pon de skali skale tgk.. Mase dok direct derang posing2 tu, aku terkenang plak mase aku jd pengantin bbrpa thn lps.. hi3x seme nye tnggal kenangan..

Alhamdulillah kiteorg berjaye ngan 1st job kiteorg & ni la antara hasilnye.. & alhamdulillah gak

kiteorg dh dapat hasil pertama kiteorg smlm.. walo tak bnyk mane tp demi minat tu dh memadai sbgai pndaptm pertama kteorg hi3x Tq aswad yg berani & sudi invite kiteorg as camerawoman knduri kawen kakak ipar nye.. Tq gak kt zana yg pcaye kan aku sbgai teman sejoint venture camerawoman :p kalo korang de job x kisah la kecik mane pon yg berkaitan gambar2 ni, gtao la aku yek.. maklum la langkah permulaan nk berjinak2 ngan alam fotografi ni..
So korang layan jek la pic berikut hasil titik peluh kteorg.. Any komen sngt2 lah d alu2 kan..

Dah siap make-up, posing sket b4 gi masjid utk upacara akad nikah

Debaran & jelingan manja pengantin perempuan menanti saat2 diijabkabulkan

Alhamdulillah.. semuanye selamat.. senyuman gembira & lega :)


Bersama hantaran

Di hari persandingan 211109 - Sabtu, Dewan Taman Sri Bolton, Sri Gombak

Tengku Mastura sbgai pengantin perempuan

Mr. Zhubir sbgai pengantin lelaki

Pengantin berarak ke pelamin

Posing @ pelamin sket

Out door session - cuaca tak mengizinkan sebenarnye time ni.. nasib baik sempat gak snap beberpa kepinggambar before ujan turun ngan lebatnye..


Selamat Penganti Baru & Moga Kekal & Berbahagia Hingga Ke Akhir Hayat
Buat Tengku Mastura & Zhubir


d) 261109 - Khamis
Hari ni kat opes lengang yg amat.. sebabnye sok Hari Raya Aidiladha @ raya Haji.. Yg setia kat partition aku ni.. aku & sinomosa.. Aku mmg dh tekad dr ptg smlm disebabkan aku mmg x kan boleh nk blah awal@half dei.. aku tekad nk meng'offer'kan diri kt kengkawan yg nk blk awal.. meh aku 2lun pnch kan.. he3x.. keje baik ke keje x baik ni ek.. he3x kalo niat baik Allah tau kan.. ye la phm2 jek la nk raye kan.. mmg gerenti mud nk beraye dh de lam pale.. kalo aku bleh blah awal pon mmg aku nk blah dah..
cume aku & sinomosa yg 1 barisan partition ni jek x de pasaaan nk blk cpt ats alasan aku yg mmg kene tnggu mr.hubby abes keje smpai ptg, keje ngan company cina ni maklum jek la.. Sabtu ni pon dia x dpt cuti... huwaaaaaaaa haru3x sinomosa plak dgn alasan x blk beraye di kg tp berya ngan family di sini jek.. Moga thn dpn raye ber2 yek :p aminnnnnnnnnnn

K kengakwan.. Selamat menyambut hari raya aidiladha.. bg yg blk beraye di kg hati2 drive tu.. ingat org tersyg.. yg beraye kt bandar ni.. hati2 gak, moga kite same2 menghayati erti pengorbanan yg sebenar..

~ Take Care & Ingat Allah Selalu ~

1 comment:

sinomosa said...

huhuhu..I/Allah harap masin2 laa mulut ibu hamil

i) tahniah krn doa akak dimkbulkan Allah, smg baby selamat lahir dgn kesihatan yg baik
ii) smg pertambahan usia, mmberi 1000 rahmat + kebahagiaan pada akak. Umur tue juz number maa..
iii) selamat mceburi bidang fotografi hehe..kata dgn kak zana kalo tak cukup kakitgn offer laa kat cheq haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...