Wednesday, April 21, 2010

Dinner kami semalam @ hr selasa

Haa minggu ni dah 2hr beturut2 aku masak utk menu dinner kami.. He3x bangga giler br 2hr beturut2 masak ye.. org lain tiap2 hr masak x dek heran pon.. hu3x bkn pe, dgn keadaan aku yg dh ase cam makin berat ni, aku terasa gak yg diriku ini rajin memasak (he3x skali skala up diri sket)
So dijadikan cte, smlm mmg tegerak nk wat spageti carbonara mmndangkan stok bhn2 nk wat msakan tu je yg ade kat umah.. mase kt opes smntara tnggu mr. hubby, aku belek2 tenet, trjumpe plak resipi 1 benda ni.. cr punye cr dpt la menu 1 lg yg dihajatkan & aku pong list la brg2 pe yg x de kt umh dgn niat blk kang sblum smpai umh bleh snggah beli.. Dah smpai kedai, mr. hubby sebut plak nk mkn fettucini & selaku isteri yg x brape mithali yg x smpai hati kalau suaminya dh sebut nk mkn sesuatu tu.. Aku pon capai la pasta jenis 2 plak mcm dia nak..

Sampai umah, sambil rebus fettucini, smbil wat kuah nye gak.. Dan sambil2 tgk resipi menu yg 1 lg tu.. aku curik2 tgk, kunun2 nk wat surprise kat mr. hubby sbb seumur idop aku x pernah wat/cuba sndri wat menu tu.. pndai mkn jek he3x.. so takot terkantoi yg aku tgk resipi, tbe2 dia jengah masuk dapor kang, tu yg aku cover2 gak tgk resipi tu..

Masa 1st time dia masuk dapo, dia tgk ade kentang aku rebus skali dgn pasta td dia kata "aikk... nape letak kentang skalik?" He3x aku kate "surprise!!!" Pas tu aku ase lega sbb mmg dia x kan masuk dah sbb dia dh get ready utk solat mgrib.. fuhh lega..

Bila dia dh settle solat mgrib, dua2 kuah aku tu pon dh ready.. dia tgk ade 2 kuah yg berbeza dia kata plak "ehh.. nape asingkan kuah2 ni??" "aku gelak lg mcm ni "he3x tungggguuuu"

Ble mr.hubby jenguk kali ke 3, mase tu la aku dh kantoi ble dia nmpak resipi yg aku dok tiru td.. alahaaiiii.. di saat ke'surprise'an aku berada di kemuncak nye tu plak dia dh tao pe akhernye menu yg aku nk masak tu.. hu3x

Fettucini Carbonara
- menu ni tutup mata pon korang leh wat kot sbb ready paste nye mmg dah de jual hi3x

And jeng3x ni lah hasilnya menu yg kunun surprise utk mr.hubby tu.. Ha3x bukan gempaq sngat pong kan.. tp gempaq la bg aku sbb seumur idop aku.. ini yg pertama.. cewah mcm lagu Ukays plak dh ni.. ye la pertama kali aku mencoba wat sndri whipped potato & sos dia.. br la aku tao punca2 terhasilnya sos whipped potato tu... haaa korang mmg dh tao ke korang mmg x tao mcm aku gak?? he3x asalnya dr tepung gandum je upenye.. kini br ku tao hi3x cian aku kan.. seb bek gak la x terlambat utk ku tao :p

Whipped potato & sos hasil air tangan aku yeahaaaaaaaa.. ni wat utk mr.hubby, size besar dr aku punye nk bagi dia gemokkk makan kentang :)

Whipped potato & sos lagik

Whipped potato bhgian aku plak.. kecik jek la.. kene jg pemakanan la katekan.. Tak cun la bentuk nye, x berapa bulat, adekah salah pencedok aiskrim ku i2 @ salah tangan ku yg memasak :p

Komen mr. hubby bile ase kentang ni yg wat aku smngat nak wat lg kentang ni next time.. u ols nk tao pe dia kate?? Kalo x nak tao pong, aku gtao gakss.. dun wori :p dia kate "hmm syedapp.. syedapp dr KFC punye" wow!! ye ke x ye, hanya mr. hubby yg tao ha3x

Komen aku : kentang tu agak terlembik sket, maybe sbb terlebih sukatan pd susu.. Sos nye plak mcm termasin sket.. maybe terlbh sos tomato & sos tiram.. so disebabkan ni 1st try, aku ase eppy gak la at least tgk rupe & rase, mr.hubby x la kate aku masak bende lain kan.. ahakss..


Dan.. fettucini aku masak licinzzzzzzz & sbgai bukti..


So kengkawans.. kot2 ade yg dh tao wat menu kentang & sos ni.. jgn la segan silu ajarkan saya budak br blajo ni yeks..

~ Take Care & Ingat Allah Selalu ~

1 comment:

angah said...

21/01/10
Suliana : mana resepinye?? kita mmg tak tahu buat benda ni..nnti bagi ek:-)

sorry lmbat reply komen su yek.. haaa okeh nnt akk wat n3 resipi nye plak..

22/04/10
Ilhamny.com : petucibi tu tau buat..yg xtaunyerr kentang tu..???mcmne tu..???senang tak..???renyah tak buatnya..??

Linda, yg kentang tu kan x leceh sngat, nnt is bg resipi nye ek..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...