Monday, October 25, 2010

Berdua2an la esok..

Hallluu kengkawans seme.. ikot nk hapdet macam2 hr ni.. tp sebab separuh hari belah pagi jek dah luangkan amse g KLRCA (Kuala Lumpur Regional Centre For Arbitration) @ Jalan Conlay... Pas lunch hour td dgn tibe2 kami J41 ke atas kena attend discussion pasal penggunaan CESMM utk Standard BQ.. dannnnn

esok & rabu x sempat lagi nampaknye nak hapdet sebab...

ESOK & RABU diriku akan bercuti... Yeaahaaaaaa akan berdua2an dgn anakku itu Arissa.. tapi cuti2 mesia berdua ngan Arissa jek ler.. Daddy nye keje hu3x

nape yerksss aku bercuti?? sebab pengasuh nye terpaksa ambil cuti nak hantar anak nye de appointment dgn IJN (Inst. Jantung Negara).. cian siti.. sok akan ade appointment utk check gigi.. kalo ikot cite Ekin (pengasuh Arissa) anaknye (siti) akan buat pemeriksaan gigi esok.. lecehkan, check gigi pon smpai kene masuk hospital.. tapi tu baru epoimen utk gigi, belum utk cek benda2 len lagi.. Tengokkan siti tu mmg x gaye dia mengidap sakit jantung.. ikotkan sakitnye bkn dpt kesan dr lahir pon.. sakit jantung siti doktor dpt kesan mase dia berumur setahun sebab dia kerap demam mase tu.. mintak dijauhkan la peyakit2 kpd anak kite semua kan.. berat mata yg memandang, berat lagi bahu yg memikul.. Aku kalo Arissa selsema & batuk sket pon dh rase kesian nengoknye... Ni kan plak anak yg mengidap sakit jantung..

Disebabkan penyakit ni, Ekin mmg bgtao awal2 kat aku yg lps2 ni mmg akan ade epoimen seterusnye utk anak nye itu.. so aku mmg kene bersedia same de aku yg bercuti utk jaga Arissa @ plan len kene mintak 2lun talian hayat terakhir, pe lagi kalo bukan mintak 2lun mama tersayang yg jaga Arissa..

Alahaiiii... ni la kalo duduk berdikari di kota metropolitan tanpa orang tua bersama kite kan... Masalah pengasuh mmg jadik masalah kite jugak.. Ni belom lagi kalo nk kene outstation.. ade yg bertanye nape aku tetap ambik ekin jugak utk jaga Arissa walo tao masalah ni?? nape tak amik nursery dkt ngan opes?? Nape tak cari yg len jek?? Hmmm Only Allah knows... senang cakap, tp x senang utk mencarinye.. korang pon tao, bkn senang nk cari babysitter sekarang kan.. Dah dpt Ekin ni pon 1000 rahmat utk aku sbb rumah dia selang beberapa pintu jek dr umah aku.. Nak2 plak so far, alhamdulillah setakat ni Arissa pon ok ngan Ekin tu.. Ekin pon bleh gi je ngan ngan aku.. so utk akan dtg.. pe org nak kate.. org mmg akan terus mengata.. aku redah & redha jek la..

Idop mmg x kan lari dr masalah ye dakkk.. tak kahwin org tanye bile nak kahwin.. dah kahwin.. org tanye bile lak nak de anak.. dah de anak.. ni antara isu yg kene hadapi la bile dh de anak.. Tibe2 n3 jadik emosional plak dohhh.. jam dah lbh 4.30ptg ni.. sok adelah mase nak guling2 & manje2 ngan Arissa.. yeaaaahaaa

~ Take Care & Ingat Allah Selalu ~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...