Friday, August 27, 2010

Cite 1 ke 17 Ramadhan

He3x aku lump sum kan trus cite pose aku thn ni.. Aci tambi la ek cenggini.. Blog aku suke ati aku kannn :p

1 - 5 Ramadhan
Memang indah nya donia sebab aku & Arissa still kat kg aku di Juasseh Park @ Juasseh Tengah, Kuala Pilah, N9.. indah sebab ape.. sebab aku kan kire2 cam baru abes pantang.. ala2 telebey manja @ nek lemak gak bile agenda masak memasak ni aku bkn la chef nye.. so mmg bnyak rilek la, x yah pk pong nk bebuka pe, nk masak pe.. stakat bsuh2 pinggan mangkuk sket2 jek.. aku mmg btol2 kosentret ngan Arissa jek la.. itu pon aku dh ase penat hi3x isshhh teruk nye aku ni..

6-11 Ramadhan
Aku still bercuti tapi dah start balik Rawang ke umah ku syurga ku.. so kalo dh namenye kat umah sndri, sndri mkn pengat, sndri mao ingat lerrr yek... dah 2bln lebih x de kt umah, bile balik, korang tao2 jek la, kadaan umah kami itu bagaimana kreatif nye dah d deco oleh Mr. Hubby.. dgn nak mengemas nye lagi.. ngan brg dapo cam ade x dek jek.. dgn nak handle Arissa sensorang nye lagi.. bile dia lentok jek, aku cpt2 r g masak pe yg de kt dapo umah aku tu.. Itu pon kalo rajin he3x nak kua g beli brg nk masak, cam terpikir lak, cene aku nk kendong si kecik ni.. ishh cam leceh jek..

Time bebuka lak, mmg x dek nye dah kalo dah azan tu aku de kat meja makan dgn wajah yg bernafsu utk menyental.. seme tu hanya kenangan terindah.. time azan tu aku sure kat kusi dpn tv sambil susukan Arissa smpai la dia akn telelap.. dh lelap dlm kol 8 br la leh mkn, mghrib..

12 Ramadhan
Hari ni mmg rezeki yg tak terhingga.. Ptg tu aku g borak2 ngan bakal pengasuh Arissa, dia siap tapao kan aku bhun sup & bubur kacang.. jiran setia aku Zana tapaokan cuq udang & gulai kari ikan.. sebelum tu pak Mr. Hubby de beli sup tulang, tepung pelita & lompat tikam.. wah3x meriah tol menu bebuka kami hr tu.. mkn siap ulang2 bnyak trip tuuu..

13 Ramadhan
Aku cuti lagik & Arissa dh aku hantar ke umah pengasuh (test hantar) & ape xtvt aku hari tu??? aku qada' tido smpai kol 11 pagi ha3x giler nye pengsan.. penat nye jadi mama ni upenye yek.. Arissa jadik anak yg solehah ye sayang.. jgn degil2..

xtvt pas jage strusnye aku layan ngemop smbil klik2 FB & sambil tgk tv.. pas ni x dek dah tgk tv time opes.. sbb dh penat ngemas.. x dek nye aku masak hari tu.. lauk tunjuk je kat bazar ramadhan hi3x

14 - 16 Ramadhan
Aku dah strat keje.. Sejak start keje ni, aku pengsan awal jek memalam.. x mcm mase cuti hari tu bateri aku bertenaga jek bleh tdo lmbat settlekn keje2 umah.. so lagi la otomatik menu kiteorg mmg menu kat bazar ramadhan..

sori ye sayang x sompek nak masak eiii.. masak pon dpt utk sahur jek.. masak air pon ble Arissa dh tido.. aku layan Arissa smpai Mr. Hubby yg masak kan nasik, hidang2 & wat air milo utk kiteorg.. Alhamdulillah sejak de Arissa, Mr. Hubby banyak membantu.. kalo x lagi ler aku ase cam nak koma kot he3x mekacih yek sayang :p thn depan leh i calonkan jd papa mithali kui3x
17 Ramadhan
Hmmm hari ni aku & kengkawan opes de majlis bebuka kat lua ramai2.. so kite bebuka kat lua ekk sayang.. kite mkn kt hotel.. tp ntah cene la gaye nye kang ngan nak handle si kecik Arissa tuuu :p

x dek nye aku dpt menyental mcm bebuka thn lepas selagi Arissa x tido kot kan.. harap dia x meragam kang.. salu tu la masenye dia rengek2 nk tido.. jgn dia wat konsert kat situ dah ler.. ikot hati x nak g, pk kan Arissa ler kecik g mcm x sesuweiii jek g & bwk dia.. tp x dek sape nk jage ler pulok.. kite redahhhhhh jek la kang Arissa yek..

~ Take Care & Ingat Allah Selalu ~

2 comments:

dlema... said...

wah kemein, abis pantang, belasah semer menda eh..igt sket..tgh susukn Arisya..ape omak er mkn..die pung mkn gak..caner pesiapan raya.. Arisya kompen telebih baju raye neh..acik ema lom tgk die lg..caner nk tgk neh...???????

angah said...

ha3x mmg sy pantang k.ema.. pantang jumpa :p bnyak mende gak sy x mkn lg ni k.ema, selagi kuat dirku ini menahan nafsu menahan mkn bende yg d larang tu, akan ku perjuangkan smngat tersebut kui3x

ntah la acik ema ni ble la nk jmpe arissa ni.. jmpe nnt bwk akk humaira & k.syafiqah yek :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...