Friday, November 26, 2010

Soping2 semalam

Hi korang.. dah de plan nak ke mane tghari ni?? Semalam kan hari gaji hek3x (ayat2 sdikit bongkak kunun2 gaji masih ade walo gaji bln 11 dpt awal)

Ni nak cite lanjutan N3 sale BABY KIKO 2hr lepas kan.. semalam misi menjejakkan kaki ke sale tersebut telah berjaya dicapai.. Plan asal ajak ler jiran terdekat ngan partition aku yakni eda & syim ke tmpat tu.. Tapi bile eda call warehouse sale tu, sale nye mmg utk BABY KIKO saje, so brg2 pon mmg limited utk baby new born ke 1thn katenye.. so depa x mo p,  pon strusnye g lunch date masing2 bersame couple mereka..

Akhirnye misi dijayakan oleh aku, wani (adik hamil yang sarat bawak perut tu), linda & kak nik (yg br nek keje pas cuti bersalin).. nak g tmpat tu mmg la mecabar skill aku sbgai pmandu pelancong smlm.. dgn x tao tmpat & men redah jek.. tq pd husband wani yg totap jd talian hayat walo tgh bz dgn client nye..

D pendekkan cite, bg aku mmg bebaloi2 la pegi semalam (walo pas2 br rase lapar & luch roti jek) alamak teringat makan roti, br tingat x byr lagi duit linda.. hek3x punye lapar smpai 3biji roti aku bedal.. mase soping x hengat lapar pong..

Sambung pasal kebaloian bersoping semalam.. tempat nye x dek la sebesar kalo g warehouse sale Pureen, kire mcm 1 bilik je, time kteorg smpai baju2 seme memang dh kene godek2 oleh pembeli yg lebih awal la tu.. so mmg kene pndai2 & nasib2 gak ler memilih tu, dpt tarik yg cantik & bebaloi beli utk baby Arissa, aku tarik & amik sesiap.. baju2 sepasang serendah RM12, blouse2 RM8, wet tissue 2box rm15 & mcm2 lagik.. baju nye pon mmg yg salu aku usha kat En. Sogo gaks.. kire mmg nk habeskn stok gamaknye.. cume gaun2 kalo tgk kat En. Sogo yg rm50++ tu mmg x dek la smlm.. kalo tu ade mmg aku rembat gakss hek3x

Lagi 1 yg menjimatkan & bebaloi2.. x ckp dgn hrga bj2 & brg2 yg dh murah tu, ade lagi potongan harga dgn setiap jumlah pembelian.. cth kalo jumlah pembelian rm50-rm60, ade potongan rm4. Ade la jadual dia. Kalo total beli rm300-rm360 misalnye, diskaun lagi rm60.. wahhhhhhh tak ke lagi jimat tu...

So mase byr, aku yg ramah mulut ni tnye casher tu ble warehouse sale utk KIKO lak.. depa gtao bln dlm ujung bln depan, so korang leh la stndby2, utk anak2 korang g serang plaks.. dlm 20lbh hb disember yek..

K, tq kat wani yg meminjamkan kereta nye smlm (sbb mak buyung kan, x kan nak biya dia lak yg drive)kenangan mebeli smlam tdk akn aku lupekan.. ceh clishe jek rase.. hmmm perut pn dh lapar.. kentin opes aku ni tutop, nk g kentin pertanian pon tutop, nsb bek dh tapao nsk lemak bekpes ngan Kama opesmate pg td.. Cauuuuuuuu..

~ Take Care & Ingat Allah Selalu ~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...