Wednesday, December 8, 2010

Huishhh Syukur!

Huissshhh pagi2 td on d way g kje tgh drive kakak aku call. Ingat call biasa2, sbb slalu kalo bukan cuti sekolah kadang2 ank buah aku tu on d way g sekolah nak cakap ngan aku. Tapi ni cuti sekolah, pe hal lak akak call. Kakak aku call gtao mama aku eksiden.. Huishhh bederau dgr.. rase mcm nak terbang smpai kg halaman time tu gak..

Tapi alhamdulillah lepas dh dpt berite terkini dr kakak aku & dpt ckp ngan Mama td.. Alhamdulillah, syukur sngat2.. Mama x de pa pe, kereta bhgian depan, lampu seme tu yg pecah.. Alhamdulillah mama sempat elak kereta tu.. Ishh alhamdulillah Allah tak tutup penglihatan mama.. Kalo tak memang kereta mama & cina tu bertembung.. Alhamdulillah aku masih ade mama.. dah la malam tadi tgk cerita @ tv3 "Tempatnya Di Syurga" tangkap sedih tgk nasib sorang mak dlm cite tu.. terussss teringat kat mama.. Nauzubillah mintak aku & adk beradik d jauhkan dr jadik ank yg derhaka cen2..

Hmmm tibe2 sayu & rinduuuu sangat kat Mama.. Teringat kan pengorbanan dia besarkan kami 3 beradik.. Sampai aku dah de anak sorang ni pon Mama masih banyak tolong aku..

Di zaman x kematangan aku sebelum ni, penah aku suarakan mama mcm x adil ngan kami be3, kalo pasal adik lelaki aku tu, mesti dia je mcm dpt lebih dr zaman dia blajar lagik.. aku & kakak aku mcm x dpt mcm yg dia dpt he3x tapi hakikatnye kasih ibu membawa ke syurga kan.. tiada belah bagi sebenarnye, kasih mama adil utk semua anak2 nye, aku jek ter'gatal' sensitiviti terover.. Skrng.. tidak lagi, OK!!.. no rase mcm tu lagik..  Aku syg kakak & adik aku, kami 3kerat tu je la yg ade pon..

Betapa besar pengorbanan & jasa mama.. Kasih mama membawa ke syurga.. Syukur pd Mu Ya Allah..

Inilah mama yg ku sangat2 sayangi itew.. Mmmmmuaaaacchhhssss.. Angah sayanggggggggg mama..

Pic adelah pic 3thn lepas mase teman mama g Putrajaya

Pic thn 2008, mase wedding adik aku @ Muar
Agak slim sket aku disitew nampaknye.. ke same jek?? ahaksss

~ Take Care & Ingat Allah Slalu ~

2 comments:

Suliana said...

nak juga selim dia tu.. ahaha..

alhmdlh, mak akak slmt.. dah jadi ibu ni, rasa syg sgt kat mak kita kan :-)

angah said...

hek3x harusss nak keseliman itew su.. haah btol3x sndri tao ble dh jadik mak ni cene rase jadik mak hu3x

x dek kalo dulu aasik tao nak melawan jerkkk huk3x skrng ni kalo ase mcm de tekecik ati mak, mst cpt2 call mntak maap balik :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...