Friday, December 10, 2010

Dapat Akhirnye

Dah lame sngat2 nk cite pasal journey aku sbgai Breastfeeding Mom ni.. Macam2 pengalaman & suke duke sbnarnye yg dah lalui sndri stakat dah nak masuk 6bln penyususan ni.. Penceritaan ni ats rase Sharing is Caring jek tao, x de niat len OK tuan & puan sekalian...

Aku start dgn cite pump dulu la yeks.. Dari awal kelahiran Arissa mmg Medela Single Deluxe Breastpump (yg penah aku sebut dlm n3 tu) sngat2x berjasa pd aku & Arissa.. Pam ni lah yg aku gune smpai lbh kurng ujung bln 11 lepas. TQ sangat2x & tak terhingga wat Mama 'Imran & 'Irdina yg bagi aku pinjam pam ni. Nape aku tak beli sndri punye time tu?? In term of budget 1 hal, 1 hal lagik kalo dah ade yg free & pam tu pon dah mmg bagus, jadik x perlu lah aku carik sndrik punye time tu kan. Baik kasik baik punye bajet leklok & tibe mase bleh la aku beli salah 1 pam yg aku idam2 kan tu kan.

Dan Start 23 November lepas, pam pilihan ke2yg menjadi idaman telah berjaya aku miliki. Alhamdulillah. Dapat gak merasa pakai Spectra 3 itew. Macam name kete Kia Spectra lak kan pump ni he3x. Aku slalu & lame dok usha pam ni kat Moms Little Ones, Fabulous Mom, Moms Choice, Lunatots, Sarakids & mcm2 lagik kedai online yg de jual BP ni.. saje aku link kan ke kedai2 tu, leh la kengkawan kot2 de yg belum tao kedai2 online ni nak carik2 pam @ gadjet2 len, leh usha2 gak kat c2. Kalo derang tao ni, aku leh dpt komisyen tak sbb 2lun promot kedai derang hek3x Ikut idaman hati pertama mengidam nak nak pakai Madela Freestyle. Memandangkan harganye yg ade dlm RM1.7k - RM2k tuuuuu, aku usahakan dulu Spectra ni yg mmg x dinafikan bagus jugek.

K.. Sambung cite balik.. Usha punye usha dr sebelum bersalin lg, at last aku ketemu harga yg paling berbaloi kat Fabulous Mom (FM), aku ketemu pakej ni Spectra 3 - Complete Back to Work Set (Lots of Free Gift). Wahhh berbaloi2 aku rase, sbb sblum ni dok usha jumpe harga antara RM 600- RM720 utk pkj yg lbh kurng same tp tanpa free gift. Aku rase memang sngat2x berbaloi kalo beli time tu & alhamdulillah rezeki nye pon ade...

Zasssss aku serang kedai Fabulous Mom @ TTDI 23 Nov. lepas. Tapi mase tu aku jez dpt pam & free gift je & FM utang aku Mom's Precious - Pro Mom Set sbb x de stok, mase tu FM de wat Warehouse Sale so mmg brg mmg laju jek la abes kan. Dah aku g mase Warehouse Sale, so pakej asal td dapat 5% diskaun lagi... Phewww mmg lagi xtra berbaloi3x kannnnnnn..

Ni lah antara brg2 yg termasuk dlm pakej :

1) 1 unit of Spectra 3 breastpump (gmbar ats belah kiri) Harga Pasaran : RM388.00
2) 1 complete set of double pumping kit (breastshield set) (gambar ats belah kanan & dgn ade ni bleh wat double pumping) Harga Pasaran : RM70.00
3) 1 set of Mom's Precious Pro Mom set
(with 1 backpack to room your cooler bag and breastpump, 1 cooler bag, 3 icepacks (to keep your milk chilled for more than 12 hours, 6 BPA free PP bottles and 1 heat resistant cover)
(gambar bawah belah kiri) Harga Pasaran RM239.00
4) 1 piece of Fabulous Mom Kelly lightly padded nursing bra (gambar bwh belah kanan, pilih 1 je) 
Harga Pasaran RM39.90

5) 1 box of Fabulous Mom Washable Bra Pads (6 pieces)
Harga Pasaran RM29.90

6) 1 box of Jingle Jungle Breastmilk Storage Bags
Harga Pasaran RM24.90

7) 1 box of Jingle Jungle Steam Steriliser Bags
Harga Pasaran RM12.90

Kalo di kire satu2, total seme brg2 ni RM804.60 dan harga lepas pkj & lepas diskaun sempena warehouse sale tu jadik RM558.60.. Jimat RM246.00... YESSS!! Alhamdulillah rezeki aku & Arissa..

Seminggu lps tu, stok pn dh smpai.. aku dh leh pkai skali ngan beg & cooler bag. Wahhh beshhh & sronok sangat rase... Rase nak mengepam pun makin semangat..

K next time leh cite2 lagik yek kengkawan..

~ Take Care & Ingat Allah Selalu ~

4 comments:

Suliana said...

semoga berjaya!!! kuatkan semangat kak is :-)

HOMESTAY D’SIERRA ALAM SURIA PUNCAK ALAM said...

'irdina & 'imran mintak komisyen :p

angah said...

su : tqsm... i.Allah d permudahkan olehNya kannn

zana : he3x aku dh bagi komisyen bantal peluk hr tu kan :p

dlema.. said...

perghh....
Is ne..gler kentang...pape pon..tahniah...harap usaha2 ada berkekalan...dan diharap juga pembelian brg tersebut di atas akan disusuli penggunaannya oleh adik Arissa kelak..
(k.ema dulu..perah gna tgn jer..maklom er..zaman dolukala..huhuhu..)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...