Friday, December 17, 2010

Yeay!! Dah Boleh Makan

Ohhh memang sungguh cepat masa berlalu.. Dah nak 2011 1 hal.. Sedar x sedar.. Arissa dah nak masuk 6bulan..

Wooopsssssss!! 6bulan??? Yeayyy utk Arissa (yg macam dh x sabar2 nak merasa makanan) & rase berdebar (utk aku yg nk tgk reaksi & respon Arissa terhadap 1st solid food nye)

Tiap kali tgk org makan.. bulat je bijik mate & mulut dah mengicap2 mcm terliur jek.. Bukan aku tak nak bagi lagi.. Tapi aku cuba nak praktikan, yg mane bayi yg meminum hanya susu ibu sebaik2 nye di perkenalkan dgn makanan pd usia nya 6bulan?? Berdosa ke kalo bagi mase 5bulan?? Kene tangkap polis ke kalo baby umurnye 4bulan?? He3x x dek la smpai cen2 kan.. Aku rase aku kecik2 dulu pon ntah umur bape aku start makan.. Sebenarnye isu ni ikot masing2 la kan nak bagi bile pon..

Cume bagi aku, jez nak membanyakkan 'direct' BF & nak kerapkan 'demand' Arissa utk BF.. So bile ni terjadik, ia akan membantu penghasilan hasil tenusu aku tu jugekkk.. Dah ler sejak Cik 'P' yg slalu dtg bln2 tu menjelma, mmg hasil tenusu aku ade drop nye. Tu yg aku kuatkn jugek la smngat try tnggu smpai 6bulan.

Masa yg ditunggu, Isnin depan.. awal2 aku dah start klik2 Mr. Google cari2 menu & artikel.. At last smpai jumpe 1 buku terbitan Karangkraf pasal panduan pemakanan anak sihat ni.

Jumpe pon sbb member aku namenye Ila.. TQ ye Ila yg suggest & siap bagi aku pinjam buku tu dgn smngatnye utk beberapa hari... Hmmm tgk cemane aku ni boleh ke nak bgn pagi nk masak utk Arissa ha3x

Pa pe pon.. Menu dah ade.. Hmmm Blender pulokss x dek..

He3x.. maka panjanglah kaki aku & sinomosa tghri td g jumpe En. Sogo carik blender ni puloksss..
Alhamdulillah dapat..


Mini Blender - Avent & dpt 4bks mknan & 2sudu
Mekacih skali lagik kat Ila yg gtao aku blender ni ade sale kat En. Sogo

So.. Menu dah ade.. Blender dah ade... Tinggal aku jek la ni kene semngat nak rajinkan diri wat kan makanan hari2 utk Arissa.. yezzzzzzzzzzzzzaaa.. Berjayakah aku?? Warghhh3x Kire salah 1 azam 2011 nanti!!!!!!

~ Tace Care & Ingat Allah Selalu ~

2 comments:

sinomosa said...

selamat makan arissa..biar makin gembol hehe

Suliana said...

akak, su tag akak join giveaway.

http://suliana-mylittlesunshine.blogspot.com/2010/12/mama-kembar-3-buat-giveaway-yay.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...