Monday, September 14, 2009

Edisi 11 September 2009

Sambil menekan2 chanel tv mencari cite best utk di tonton, mata & telinga tertangkap bile terlihat & terdengar suara Ustazah Siti Nor Bahyah Mahamood & suami di TV9.. Rancangan bertajuk 'Semanis Kurma'.. Bile tengok info, adess dah terlepas setengah jam..

Setiap Jumaat, TV9 - 9.35mlm hingga 10.35mlm

Tengok tajuk minggu ni macam best gak "Pasangan Cerewet".. hi3x kalo tengok/ cermin kan diri sendiri, kiteorang ni cerewet ke ek.. aku ke hubby yang cerewet?? hi3x ikot penilaian akal aku, aku rase aku & hubby x la cerewet yang melampau.. Alhamdulillah, sehingga ke hari ni, aku dikurniakan pasangan yang bukannye cerewet tak tentu hala.. setakat hari ni la.. sok lusa kite tak boleh tao gi kan hi3x kalo yang terlebih cerewet pon aku la.. kalo dibandingkan dengan hubby yang simple & slumber :)
Tetamu jemputan minggu ni penyanyi Farah Asyikin & Farahwahida.. Disebabkan aku tengok pon dah terlambat setengah jam.. maka banyak jugak la ilmu2 & perkongsian yang aku terlepas.. Dalam pada tu, terdetik juga dalam hati betapa seronok & romantiknya pasangan ustazah & ustaz.. Sama-sama berdakwah memperjuangkan islam..

Hmm.. Memang banyak ilmu & peringatan yang aku dapat dr rancangan ni... Apa yang nak aku kongsikan disini, diakhir rancangan Ustazah & ustaz ade berkongsi beberapa doa yang berkaitan dengan tajuk minggu ini iaitu :-


Doa 1
Doa 2

Doa 3

Ada juga ustazah mengingatkan berkenaan tertib apabila berdoa :

(1) Lafazkan puji-pujian bagi Allah S.W.T

(2) Selawat ke atas Nabi s.a.w. serta para sahabat

(3) Doa

Ulang (1) dan (2)

Semoga perkongsian ini diberkati olehNya.. Seandainya ada kesilapan atas kelemahan diriku.. Harap diperbetulkan.. Wallahualam..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...