Monday, October 5, 2009

Yea yea dapat update blog hari ni

Salam semua.. Ehh nape aku bleh update blog hari ni.. Padahal aku patut dh smpai Johor ni kan.. Haa.. jom ikuti story aku..
Weekend 2hari lepas minggu yang tak berapa full utk aku..
Sabtu petang lepas ke Ampang ambik hubby, kami balik kg.. Actually balik kg minggu ni tak de dlm perancangan aku & hubby sebelum raya pun.. memandangkan baru balik raya minggu lepas.. Disebabkan alasan yg tak dapat dielakkan, kami pon balik & sampai kg dekat kol 9mlm rentetan daripada kesesakan yang aku lalui kat MRR2 area sebelum UK Perdana lagi (dlm prjlnan nak gi ambik hubby) pergghh aku kua 4.30ptg dr Rawang, kol 5.45ptg still kat mrr2 g.. org ramai gi jalan beraya kot ni.. becinta nak sampai ampang..
Sampai kg, perot yang dah menggelegak berapi lapar bagai dicurahkan ais melihatkan lontong yang mak buat.. wahh ade rendang daging jugak.. tengok style rendang ni mesti uwan yang wat kan.. mekacih uwan cayang.. ni kire cam sambung raya lagi ni :) actually aku request ngan mak lontong tu hr Khamis lepas rasenye sbb rase cam tak puas makan lak raya lepas.. Tq utk mak aku sbb tak jemu2 layan karenah anak dia ni walaupun hari Sabtu tu hari special mak aku sebenarnye.. Patutnye aku la yang masak utk dia kan hik3x
Oh ye.. pagi tu mase aku kat umah lg, aku dapat sms dr seseorang..
"Dik.. very bad news.. Doctor confirm 80%-90% kanser paru-paru..."
dan ade beberapa patah ayat lagi yang tak dapat aku abadikan kat sini atas permintaan..
Orang yang dimaksudkan adalah ayah kepada pengirim sms.. Aku dah anggap dia macam ayah aku sendiri gak.. terkejutnye aku bace sms ni.. Rase nak jatuh jantung pun ade..
"Ya Allah kuat & tabahkan hati dia untuk menempuhi ujianMu ini"..
Seseorang yang aku maksudkan ni dah aku anggap macam kakak aku jugak..
Hari ni dia balik kg naik bas disebabkan rase tak sedap hati mengenangkan mak nak menempuhi dugaan ni sorang2 kat kg.. Ajal maut di tangan Allah tapi bile begini mengingatkan aku kembali tentang arwah ayah aku yang dah lame pergi.. Cepat atau lambat nyawa tu diambil sememangnya ujian dari Allah kan..
Macam aku, disebabkan dr kecil aku dah merasa kehilangan seorang yang bergelar ayah.. Di usia hampir mencecah 30-an ni, aku sudah dapat menerima hakikat akan kehilangan arwah ayah..
Tapi pasti berbeza ngan mereka/ kawan2 yang masih mempunyai ayah yang akan menghadapi ujian disaat mereka dewasa ini.. Pasti lagi getir dugaan yang akan dirasai berbanding ngan aku yang mersainya sejak berumur 5tahun..
Sesungguhnya semua ini adalah pinjaman semata kan.. Bila2 pinjaman ini boleh ditarik Allah..
Kira2 macam yang aku pernah ingatkan sebelum ini, semoga kawan2 semua hargailah mereka yang anda sayangi sekeliling anda yang masih hidup tidak kire ummi,mak,mama,ibu,mummy/ayah, bapak,papa, daddy atau adik beradik & sahabat2 kite..
Sementara hayat kite @ mereka masih ade ni..
"Kak.. adik doakan ayah cepat sembuh agar dapat dipemudahkan ibadat & cekal hati hadapi ujian ni ye kak.. Akak pun kena kuat semangat supaya mak dapat kekuatan tu dr akak..
Life Must Go On kan kak"
Aku mohon agar kawan2 yang membaca blog ni sama2 mendoakan kesihatan orang yang aku anggap sebagai ayah juga dalam hidup aku semoga lebih sihat & dipermudahkan untuknya melakukan ibadat & diberi ketenangan dan kekuatan hati.. Aminnn..
Panggilan telefon ngan K.Ida hari Ahad membolehkan aku set plan lain petang tu.. Sempat beraya ke umah P.Teh di Lavender Height, Seremban.. Kami tak jadi gerak gi Johor petang Ahad tu disebabkan jadual & kerja K.ida kat ofis yang agak banyak.. So dipostponekan gerak gi Johor hari ni maybe tengahari.. Maka tu lah sebabnye aku dapat update blog hari ni..
Ni pon dah nak tengahari.. aku nak wat last check before gerak ke Johor sat gi..
K kengkawan.. Panjang umur kite jumpe lagi di alam maya ni cewahhhh..
~ Take Care & Ingat Allah Selalu ~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...