Wednesday, October 28, 2009

Mee Kari 1 Pagi

Kalau sekarang sibuk dengan 1 Malaysia.. Aku plak sibuk dengan Mee Kari 1 Pagi aku ni.. Cerita untuk n3 aku kali ni agak lame gak aku perap memandangkan ketidaksempatan mengupdate blog mase tu.. Tak kisah la ek, cerita lame ke.. gambo dah basi ke.. blog aku.. suke ati aku ler huk3x.. Lagi pon gambar2 yang aku ambik yang ade dalam simpanan aku ni.. tak sampai hati aku nak biar diri aku senyum & tergelak sensorang bile menengokkanye..

So aku tetap nak share ngan korang gak..

Alkisah pada 14 Oktober 2009 yang lepas, ofis aku melaksanakan operasi 'pot luck' sempena menyambut raye.. He3x cerite raye rupenye yek.. Raya pon dah abes dah.. Haip2x Jangan melawan.. Kena bace gak.. Kalau tak memang rugi.. He3x
Haa.. Beberapa hari sebelum acara tu, as usual Jaja the manager programme akan buat soal selidik berkenaan menu2 yang akan dibawa nanti.. Time depa bincang2 ni, terkeluar la 1 idea/ suara yang mencadangkan aku masak mee kari ni (sape lagi kalau bukan si sinomosa).. Errkss nak masak untuk 2 or 3 orang atau maksimum pun 10 orang bleh layan lagi.. Ni nak bagi rakan2 bahagian aku yang ade la dalam 30 orang ni rase mee kari aku tu?? erksss bikin gawat lo.. tapi aku sambut gak cadangan berani mati tu & ni lah alkisahnye mee kari 1 pagi aku tu.. Hmmm 1 pagi?? Nape mee kari 1 pagi lak namenye?? Sebab nak start operasi memasak pon dah lewat, dengan ade beberapa brg nak beli lg, maklum la peti ais umah aku tu comel.. nak beli awal2 ade yg tahan plak nanti.. dengan nak kopek kerang especially nye, memang mencabar minda & jari jemari aku yang halus mulus ni di buek eiii.. Maka lebih kurang pukul 1 pagi baru la aku start buat kuah mee kari tu.. Haa.. mee kari ni takkan berjaya kalau tak de teman sejoint venture yang berkolaborasi menjayakan menu mee kari 1 pagi ni ngeh ngeh ngeh..
Ni la teman sekolaborasi aku tu.. Mase majlis ni dia name dia Cik Zira lg, sekarang dah dapat status Puan Zira.. Selamat Pengantin Baru Zira :)

At last ni lah hasil nye kuah mee kari aku tu kui3x
Kuah mee kari yang dianggarkan sedalam 30cm dr aras bumi.. hu3x sampai ke 30cm??
Mee dan rencah2nya

Selain menu mee kari kami ni, macam2 juadah lain yang ada dari para pengusaha dan pembekal yang lain juga merangkap pesaing bagi menu mee kari kami ni he3x


Lagi wajah-wajah pesaing yang gusar dengan kehebatan mee kari 1 pagi kih3x
Persaingan sengit antara pengusaha spageti & mee kari
Turut bersaing kehebatan drumlet yang diusakan oleh Kak Ida & K-rol
So terlaksana lah majlis potluck kali ke-2 ni dengan jayanya & kami semua kekenyangan sampai ke malam (tak payah masak dah malam tu) sebab dapat tapau lagi dengan syarat tidak membawa balik makanan yang masing-masing bawak... ngeh ngeh ngeh (ada off record strory sebalik ni) gambar2 ni gambar senyuman, kekenyangan dan keriangan kawan-kawan aku terutamanya selepas menikmati mee kari 1 pagi he3x..Ni pic paling mahal bagi aku walau pun blur tapi memang susah nak dapat moment sebegini ngeh ngeh ngeh lagi.. mesra gituuuuuuuu..

Maybe ni bukan kali terakhir cerita potluck kat ofis ni selagi aku berada di JPS bumi bertuah ni :p setakat ni dulu k..
Oh yer.. credit & special thanks to Zana sbb bagi pinjam periuk besar & dapur yang org masak kenduri tu hik3x tak dilupekan untuk Nida gak yang bagi pnjam bekas untuk aku letak kuah mee kari tu bawak ke opes..
~ Take Care & Ingat Allah Selalu ~

5 comments:

sinomosa said...

Aduhai..
Nie blog sapa nie..
Apsal pic budak tudung krim tue yg banyak ngeh3
Malu argh hehe
Alamak kalo simpan mee kari tue smpai ke hari nie dah basi basau dah ngeh3
Tp takpe laa i layan je nie hehe

angah said...

nak wat cene kalo time nak snap gambo jek, awex tudung krim tu interframe.. so ambik gak la nak ambik ati dia.. ngeh3x

aku said...

hu..hu... ingat jangan bawak balik apa yang anda bawak. walaupun separuh!!!

Belinda Adzmi Ibu Ilhamny said...

gmbr pngusaha roti jala sekerat pon jadik larrr...hehe

angah said...

he3x aboypunye - ingat pesanan penaja tu walao di mana anda berada supaya anda tidak diselubungi misssssterriii hi3x

ilhamny - kih3x sori yek pengusaha roti jala.. gambo tuh kn mase ambik tu siap naik ats kerusi & snap pon main agak2 jek.. skali x sangke gambar linda yang paling besar he3x hmm cedapp nyer kalau dpt mkn roti jala ptg2 ni :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...